Zoznam článkov od 1 do 15 (z 220) >>

Skialp-Slovensko

Jarný skialp do Viktorovho kráľovstva na Rysoch

24.04.2019
Mal to byť iný výlet, inou trasou, ale počasie urobilo škrt a tak sme sa prispôsobili ako meňavky. Mliečnu aj krupicovú kašu mám rád, ale v takom mlieku ísť Haute Route sa nám teda nechcelo. Tak repete nateraz nebude, aj keď prípravu sme sa snažili obaja nepodceniť. Ráno taká klasika, kým sme vyrazili a popremýšľali všetky možné aj nemožné varianty (vzhľadom na komplet zamračené počasie), tak čas ubehol ako voda, tradície treba dodržiavať. Tatry majú tú super vlastnosť, že zhocikade je hocikam furt v podstate blízko, a celá paleta kombinácií. Z ...   Celý článok
05.04.2019 Chata pri Zelenom plese (6:10 hod.) - Baranie sedlo (+1:30) - Priečne sedlo (+2:09) - Prielom (+3:03) - Vých. Železná brána (+4:30) - Dračie sedlo - Vysoká (+5:50) - Dračia dolinka - Zlomisková dolina - Popradské pleso (+6:35, pauza 30min. späť som vyrazil +7:05) - Vých. Železná brána (+8:30) - Litvorové sedlo (+9:38) - Poľský hrebeň (+10:07) - Prielom (+10:40) - Priečne sedlo (+12:02) - Baranie sedlo.(+13:15) - Zelené pleso, celkový čas: +13:33 hod. 4980v.m. medzičas na ceste späť: Popradské pleso - Zelené pleso 6:32 hod.   " Tohle jsem a tohle...   Celý článok
Trasa: Zelené pleso - Veľká Zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna Javorová dolina - Čierne sedlo - Kolový štít - Malá Zmrzlá dolina - Rameno Čierneho štítu, Čierny štít - Veľká Zmrzlá dolina - Biela voda. Na záver úderníckeho týždňa, kedy sa nám darilo systémovo fyzicky sa ničiť, sme po dvoch náročných akciách v ZT, ako zlatý klinec, zaradili do programu aj VT. Jasné, že Kilianom, Benediktom, MB-čkam a iným exotom by nami ťažko nazbierané výškače stačili sotva na nadobudnutie pracovnej teploty, ale to sú oni a my sme my. Ideme si svoje...   Celý článok
Pred pár rokmi som na Vetromagu hľadal inšpiráciu na zimné skialpové dobrodružstvá v Tatrách, snažil sa pravidelne posúvať aktuálne podmienky zo zaujímavých prechodov a strmých zjazdov ostatným čitateľom. Posledné dva roky stíham akurát dodať info k festivalu Snehová vločka a report z jedného výletu. Tu je za rok 2019. Nie je tajomstvom, že marec je väčšinou ideálnym mesiacom na náročnejšie skialpové podnikanie v Tatrách. Dlhšie dni, stabilnejšie počasie a bezpečnejšie snehy sú predpokladom na vydarené dobrodružstvo. Od pondelka sledovan...   Celý článok
Po slnečnej, aj keď na skimo príliš teplej nedeli sa fejsbúky len tak hemžia modrobielymi fotkami s čerstvo opečenými červenokožcami, tak tiež niečím prispejeme... Lebo po pár hnusných víkendoch, buď daždivých, alebo prechrípkovaných, konečne som sa dostal na lyže. Medzitým sa „čiara šliapateľnosti“ ale dvihla o pekných pár sto výškových, aj keď na horách nakydalo. Tak kam? Len niekam, kde ma verejná doprava vynesie čo najvyššie k snehu. Ranná dilema vyriešená rýchlo a na istotu, len prvý vlak meškal, takže až o deviatej som sa potkýnal v ly...   Celý článok
Chleb je ozaj zázračný kopec – dole na maďaroch už tri týždne jar zúri, inde snehu rapídne alebo už úplne ubudlo, len tohto kúta akoby sa to netýkalo. Takže sa stále dá na lyžiach už z Trusalovej (aj keď nižšie v lese vraj po bordeli) alebo po úplne čistom snehu zo Šútova, z konca dediny. Len sa samozrejme (ako všade) sneh zmenil na betón. A nad Šútovom prvých pár metrov cesty je poprznených LKTčkom, ktoré sa prebralo zo zimného spánku a zišlo strašiť do dediny. Na lúkach aj na ceste pod Zajacovou sa dá korčuľovať, aj vyššie samozrejme, ale až ...   Celý článok
Pohyb je jeden z príznakov života, či ako sme sa to učili na prírodovede. Preto sa treba hýbať, aby ostatní vedeli, že ešte na vás môžu pokojne aj pekne hovoriť. Takže krásne počasie, stabilizujúce teploty a kopec ďalších faktorov prispelo k tomu, že na piatok som vzal roha (voľno v práci) a išiel sa kúsok zrelaxovať do prírody tatranskej, domovskej. Štart vo štvrtok z Bratislavy o 21:35 veštil zaujímavé medzičasy. Na Donovaloch pekne bielo, kopy snehu tam kde majú byť. Do Popradu som došiel o pol druhej ráno. Spať nebolo veľmi kedy, a tak budík ráno o...   Celý článok
V polovici februára keď príde jar, to dúfam že nie je ešte posledné slovo, čo zima povedala. Ale dole sa teploty šplhajú nad desinu, tak treba vyššie vyliezť, som si povedal. Ale zas nie príliš, aby ten betón na slnku cez deň trochu povolil. Na to je tento kus hrebeňa priam ideálny, lebo chodník je otočený čiastočne na juh. A na Chopku hlásili cez deň +2 a takmer bezvetrie.   V podstate to aj tak vyšlo. Vyrazil som od busu po pol ôsmej, po čerstvom, tuhom menčestri zjazdovky. Ale už o kúsok vyššie (na Polianke) bola teplota nad nulou, v lese aj troch...   Celý článok
Prašanové orgie sú už druhý týždeň len spomienkou, po dažďoch to navyše zamrzlo, aj na hrebeni Krivánskej Fatry to bude isto lepšie pre pešiakov. Premýšľam, či vôbec brať lyže... Ale Čendo a spol. aktualizovali pred pár dňami okolie Stohu, tak reku pozriem opačný koniec: zo Strečna hore na Suchý, a potom sa uvidí.   A tu som zase raz zistil, ako treba v týchto podmienkach precízne plánovať. Rozmaznaný kopami snehu v BB a podobnými aj okolo MT, skoro som z nôh spadol, keď sa môj vlak vynoril z tunela pred Strečnom. Po snehu ani stopy!!! Ozaj ve...   Celý článok
Hranice krajín majú svoju príchuť, a ak sa stretnú tri v jednom bode - o to silnejšiu. Pre nás je možno takým zaujímavým miestom vrch Kremenec 1 221 m n.m., na odľahlej trojhranici Slovensko-Poľsko-Ukrajina. Bod stretu aj troch národných parkov - Poloniny, Bieszczady a Užanský NP na ukrajinskej strane. Vyrážame v sobotu ráno z najvýchodnejšej malebnej dedinky Nová Sedlica, kde líšky aj vlci doslova dávajú dobrú noc. Pri hranici šengenu a EU je kupodivu čulá premávka policajných terénnych áut a skútrov, stále sa tadiaľ prevádzači občas pokúšajú prev...   Celý článok
V Bratislave opäť padal sneh a ešte sa aj udržal, čo nebýva zvykom tak často. Preto chytro využiť túto možnosť, dokonale to u mňa zapadlo: časovo. Nové staré Scarpa F1 totiž treba v miernom teréne skúsiť a takisto aj overiť, či po domácky spravené podložky slúžia svojmu účelu. Pre krátkosť času aj náročnosť výletu si vyberám kopček za domom: Devínsku Kobylu. Popis už tu bol, takže len v skratke. 30.1.2019 8 PM precupitám po sídlisku, doslova ako baletný Pinocchio, v tých kilových balerínkach sa super chodí. Od futbalového štadióna sa už d...   Celý článok
V stredu 30.1.2019 sme sa vybrali do Žiarskej doliny. Dôvod je jasný – malo byť okno bez oblačnosti, na ktorom sa zhodli viaceré servery, a keď už mám vstávať o 4:15, aby som bol na pohodu o ôsmej na parkovisku, želal som si, aby to vyšlo, lebo sem sa dostanem iba občas.   Zvyšok partie čakám len päť minút a onedlho sa už šúchame vo vyhlásenej lavínovej trojke po doline k chate.   Na chate dáme čajík a lepeňák z domu a hutujeme počas výšľapu komfortnou stopu na Terasu, kam ďalej. Či Žiarske sedlo a Plačlivé, alebo Lúčne a Kopa nad Baní...   Celý článok
Asi mám po týždni v práci veľa energie - zas ma chytili masochistické chúťky... Tak som si vymyslel, že to skúsim tam, kde je to ozaj pre skimo túru totálne nevhodné. Teda ako pre koho, že? Z Krpelian na Kopu, odtiaľ dole do Ľubochnianskeho sedla a ďalej po hrebeni, kam ma to až pustí. Čelovka v batohu, pre istotu. Ale aj preto, že prvý ranný vlak ma vypľul v Krpeľanoch o šiestej.   Ani v lete na Kopu veľa ľudí nechodí, dupľom pri týchto kvantách snehu. Na lyžiach už hádam vôbec nik. Ešte tak snežnice, to je v podstate na celom „turčianskom...   Celý článok
Rýchly, ľahký aktuálik pre tých, ktorí ignorujú začiatok pracovného týždňa. Lavínová štvorka je dávno minulosťou, dolina všetkých víta otvoreným ústím, odhrnutým parkoviskom a pri rampe snehovým mantinelom, už trochu ohlodaným.   Konečne raz je natiahnutá pekná stopa po modrej značke, len som nechápal, prečo sa aj tak všetci trepali hore dolinou po ceste. Aj rúbane okolo značky teraz ponúkajú možnosť na pár jemných oblúčikov. Až som sa divil, že ju ešte nik nevyužil. Zo značky bol výhľad aj do žľabov v západných svahoch Baranca a Hol...   Celý článok
Krížna "El clasico" Každý región má svoj "tréningový" kopec. Pre nás bryndziaropažravcov je ním Krížna. Mohutná fatrobuchta so serióznou porciou výškových metrov, len pár kilákov za krajským mestom. Načať sa dá z viacerých strán. Dnes to bude "El clasico" z Tureckej.   Aladín po dvoch  dňoch víchrice ukľudnenie sľubuje, tak utekám skontrolovať, čo nekalé sa z prašanom udialo. V zásade mu to s bezvetrím vychádza, ale len po Líšku. Potom niekto gombík stlačí a je po bezvetrí.  Vravím si, však to hádam len neja...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 220) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.