Rock Machine

Skialp-Slovensko

Koniec dobrý , všetko dobré ... Gronskeho lávka , 19.05.2017

15.06.2017
"Óoov kurde" ... jasá ( nadáva ) poliak .. "óoh kurde" ... (dochádza mi .. ) asi som prehal .. tak nejak reagoval poľský turista vykračujúc si na Rysy , keď som si to naspeedovaný a vybľuvnutý z ústia žľabu Gronského lávky namieril rovno k nemu .. trochu , no trošku som ho pokropil jarným firníkom po zatiahnutí ručnej brzdy .. vtlačil som mu ale foťáčik do ruky a reku - " pšeprašam pana , urob mi spomienkovú fotečku " ( prvý krát na lyžiach v poľsku ) , keď som si už u vás v polsce tak dobre zalyžoval .. mie...   Celý článok
Centrál Javorového a černé linky v Tatrách Nakonec i tohle vyšlo, jsem unesený radostí. Už jsem tu chodil jak do houslí! Nádherná jízda ze SZ vrcholu Javorového štítu po firnové pláni do JZ kotle. Firn se sype pod lyžemi jako cukr krystal. Nad kotlem půl hodiny čekám a po desáté skáču přes malý práh do měkkého sněhu kousek před stínovou čáru. Pak ještě dvacet minut čekám uprostřed. Ve stínu je to zmrzlé a expozice veliká, E3. V půl jedenácté traverzuju nad skalami do sto metrového žlábku s klíčovým skalním prahem už skoro dole. Nejtě...   Celý článok
Zlyžovanie Tatarkovej cesty z Kežmarského štítu do Cmitra s variantom podľa bratov Peťovcov  Deň : 1.máj 2017 , čas : 10.30 doobeda , počasie : konečne slnečno ,  aj keď rezko veterne .. ..  „Servus kluci“ .. zdravím dvoch  mierne prekvapených  bratov čechov   na vrchole Kežmarského štítu  ..  „tak čo , dáme poldeci ? „ snažim sa v dobrej nálade po výšľape prelomiť ich mierne prekvapenie z mojej prítomnosti na vrchole, ktorý sme mali v ten deň v pláne – i keď bez nejakej presnej dohody zlyžovať - Tatarkovou linkou a samozrejme di...   Celý článok
 Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča. Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť ...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok
 První pokus, Široká a Žltá veža. Vždycky mi Karel psal, že jdou „dlouhé dny“, když jeli se Simonem trénovat „přechod“. Nyní na jaře se ovšem dny změnily na „dlouhé noci“! Vstávám doma, v Oldřichovicích u Třince, v jednu po půlnoci a ve dvě sedám do auta směr Smokovec. Je druhá půlka března, pátek. Přichází sms od Karla, „za hodinu vyrážíme, drž palce, užij svůj den.“ Tuto zimu spolu jezdíme po „smskách“. Každý máme jiné cíle. Já vrcholy a těžké sjezdy, Karel přechod a těžké sjezdy. Občas se však přece potkáme,...   Celý článok
Veľmi sa teším, že sa chalanom podarilo tento rok vykonať perfektné prechody, či už po stopách Tatarku, New Age alebo najčerstvejšie “klimatický okruh“. Všetko sú to veľmi náročné podniky, kde treba vystihnúť podmienky, byť pripravený a poznať Tatry. A práve spoznávanie Tatier je tá vášeň, ktorá ma stále do tých Tatier ženie.   Skialpová sezóna je u mňa tento rok poznačená koncom sladkého života doktoranda, nástupom do práce a skutočnými životnými starosťami a povinnosťami. Dní, ktoré môžem tráviť v horách je už menej o to ...   Celý článok
V piatok 17.03.2017 sme čiastočne po vzore neznámeho respondenta z Vetroplachmagazínu  zrealizovali kolečko severne od sedla Závrat cez Javorový Hrebeň. Trasu sme modifikovali nasledovne: Zbojníčka (VSD) - Závrat - dolina Rovienky - Predné Rohové sedlo - hrebeňom do Sedla nad Zeleným - Zelená Javorová dolina - Javorová dolina - Malý Ľadový Štít - Sedielko - MSD - Priečne sedlo - VSD - Hrebienok.  Parametre cez 2000 vm a cca. 18km. Luki nastupoval z dola teda dal cez 3000 vm a o 8-9 km viac, je to proste zviera. My dvaja s Jožkom sme si nástup pretrpeli na čelovk...   Celý článok
Desiaty ročník už skoro legendárnych pretekov, k tomu 40. výročie organizovaného skialpového pretekania na Slovensku, to sú základné čísla, ktoré teba poriadne osláviť. Oslavovalo sa 24.-26. marca - so štartom a cieľom tentokrát na liptovskej strane a s ubytovaním na strane oravskej. Zúčastnilo sa vyše 100 dvojíc, na ktoré čakalo viac ako 50km dĺžky a 6400m prevýšenia. Víťazi to dali za sedem hodín a dáke nepodstatné drobné, keby niečo. V piatok všetko začalo etapou - jednosmerkou z Bobroveckej Vápenice cez Sivý vrch k lanovke v Salatínskej doline. V...   Celý článok
 Trasa: Starý Smokovec - sedlo Závrat - Rovienková dolina - hrebeň za Javorovým rohom sedlo nad Zeleným - Zelená Javorová dolinka - Javorová dolina - Čiernou Javorovou do Čierneho sedla - chata pri Zelenom plese - Biela voda, cca 2770 v.m.   O tomto okruhu sme dobre vedeli nielen z ďalšieho článku ktorý vyšiel na Vetromagu nedávno. Elko tu je už ako doma a tak objavná cesta na miesta kde som nikdy predtým nebol to bola len pre mňa. Podrobný popis trasy už parádne zvládol Martin v spomínanom článku. Odklik nájdete dole. V tomto si zase môžete vychutnať bohat...   Celý článok
Trasa: Štrbské pleso, Popradské pleso, Satanova kotlinka, Nižné Kôprovské sedlo, Hlinská dolina, Kôprová dolina, Sedlo Závory, Hladké sedlo, Dolina 5 stawow polskych, Kozi Wierch, Lysá Poľana. Tento prechod cez menej frekventované sedlá so zakončením na Kozom Wierchu a zlyžovaním do Lysej Poľany som absolvoval 31.3.2016. Začal som na Štrbskom plese, pokračoval magistrálou na Popradské pleso a ďalej smeroval do Mengusovskej doliny. Už v Satanovej dolinke my bolo jasné, že to dnes nebude moc dobrá lyžovačka. Vysoké teploty, premočený sneh a sparno už o...   Celý článok
Predčasná jar udrela, snehy miznú bľeskovo. Najmä na južných svahoch, treba ísť do severov. Požičané „redakčné“ auto je výhoda, ide sa ta, kam sa z BB a MT spojmi nedá: na Zverovku! A po zjazdovke do Salatínskej doliny, tam sa uvidí. Lebo blíži sa front, takže zúri južný vietor, na hrebeni hlásia víchricu a nárazy vysoko nad 100km/h. Dúfame, že budeme v závetrí, aspoň trochu.   Začíname o ôsmej z prázdneho parkoviska pod lanovkou. Mraky nad hrebeňom sú len také zdrapy, ale idú pekelne rýchlo. Tu dole však kľud. Zjazdovka ligotavá a rov...   Celý článok
Přes Patrii mezi skalami na Prostredný Mengusovský štít a sjezd západní rampou až do Štrby na vlak. Chystám se na další „dlouhý den“ s Drakem Martinem Eliasem, čekám těžké sjezdy a dlouhé výšlapy v nádherném slunečném a bezvětrném počasí. Konečně nabírám formu, takže věřím, že s Drakem tentokrát trpět nebudu a těším se na společné strmé oblouky. Martin je zkušený a nemusíme se na sebe vázat, to mi vyhovuje, mám prostor pro improvizaci a spontánnost Budík zvoní v 1h ráno, nejradši bych ho praštil, ale nemohu, protože jsem si t...   Celý článok
Trasa: Veľká Studená dolina, sedlo Závrat, Rovienková dolina, Predné Rohové sedlo, hrebeňom po SZ Žabí vrch Javorový, Sedlo nad Zeleným, Zelená Javorová dolina, dno Javorovej doliny, Čierna Javorová dolina, Čierne sedlo, Malá Zmrzlá dolina, Brnčalka, Biela voda... Parametre: 2770 v.m., 25km. Štartujem 11.2.2017 o 6.00 ráno zo Smokovca, začiatok trasy je dobre známy, čaká ma dlhší deň, čiže šliapem vyšším tempom, v žľabe do Závratu som po 1h a 40 minútach. Zhadzujem spodné vrstvy, tieto dni sú nadpriemerné teploty. V Sedle Závrat,...   Celý článok
Dnes som si vybral zo širokej ponuky vysnívaných výletov okruh okolo Liptovských Revúc po hrebeňoch Veľkej Fatry.  Trasa: Staré hory, Krížna, Ploská, Rakytov, Končitá, Zvolen, Donovaly.   Staré hory, ráno o 6,20 vyliezam od pece. Srnky pod lesom ruším pri raňajkách. Veľké prepáč posielam, snáď im nezabehlo.   Obloha je tmavá, bez hviezd. Na sľubované pekné slnečné počasie to zatiaľ nevyzerá. Zrejme inverzná oblačnosť, uvidíme vyššie. Zbieham ku kaplnke a naberám kurz Turecká. Lyže na batohu, pod nohami čerstvé páperie, pozdrav anjelov. Na ...   Celý článok
Keď som písal už takmer pred desiatimi rokmi prvý článok o skialpovom prechode Vysokých Tatier od Vlada Tatarku (Gipsy), spomenul som, že prípadní záujemcovia tomuto výletu budú musieť aj niečo obetovať... Elko obetoval veľa...  Už to raz vychádza tak, že každé zopakovanie Gipsyho prechodu bude jedinečný výtvor jeho autora a nie nejaké opakovanie po už vyšlapanej stope... Tieto tri Elkove dni boli jedinečné. Kľudne by sa dalo povedať, že aj opakovanie tu je v podstate prvotinou... Elkove tri dni, počas ktorých splynul s "Prirodzeným životným prostr...   Celý článok
Poznáte to asi všetci: po celotýždennom zhone v práci nechce sa na nič myslieť, a nie že ešte plánovať túru, obvolávať známych, organizovať výjazd... Ale krásne počasie nedá sedieť doma, zresetovať hlavu a ponamáhať telo sa priam žiada. Našťastie sú aj také dni, keď to ide akosi samo. Netreba sa ráno hnať na vlak či škrabať námrazu na aute, lebo partia už čaká... Vyskytne sa napríklad odvoz priamo k snehu, známi idú lyžovať. S malými deťmi, takže žiadne „za tmy“. Pomaličky, v pohodičke, o deviatej z domu. Síce trochu nervozity pri ...   Celý článok
Istoty sa s oteplením strácajú, Žiarska ostáva. A ešte som tam túto sezónu nebol. Tak ráno skorý nástup, lebo sa stalo niečo... No niečo neobyčajné (akože u nás v Čabovciach): rýchlik z Prahy výnimočne nemeškal, tak som stihol hneď prvý bus z LM a o siedmej som už ťapkal cez parkovisko. Zatiaľ autoprázdne. Tradičná rozcvička po chatu bola hlučná a hrkotavá, pod nohami zamrznutý, pásožravý firn. Nad chatou v stope vyleštenô, už tam to chvíľami podšmyklo, tak som si radšej razil vlastnú stopu na Terasu – dalo sa, na zmrznutom starom asi cen...   Celý článok
Spomínalo sa, že v Bystrici sa hovorí správnou slovenčinou. Moja profesorka slovenčiny, pani Kráľová, sa snažila vybiť nám to z hlavy, ale zbytočne. Hovorilo sa mäkko a bez ypsilonu. Doma sme hovorili aj po nemecky, ale takzvanou Hauerlanddeutsch, tak som chodil na privátne hodiny nemčiny k učiteľke na Fončordu. Tá mi zasa tvrdila, že správne po nemecky sa hovorí v Berlíne. Aká blbosť. Toto spomínam, lebo som bol v gympli v tercii, namýšľajúc si, že už viem všetko. To sa týkalo aj mojich športových ambícií a obzerajúc sa okolo Bystrice, mal so...   Celý článok
Víkendy na lyžiach sa už pomaly stavajú dobrou tradíciou aj dobrá partia sa zavše zíde. Kopec srandy a dobra lyžovačka je zaručená. Tentokrát vyberal destináciu Erik, padla mu do oka chata na Popradskom plese. Erik je proste horal srdcom aj dušou a tak chcel byt k horám najbližšie. A možno dúfal aj že dáku horalku na chate stretne, ktovie. Ja si svoje pre istotu nosím v ruksaku.   Piatkový večerný výšlap na chatu ma oberá o posledné sily, týždeň v hmle ma predsa len zmoril viac ako som myslel. Večer som spoločensky nepoužiteľný. "Radšej sa dobre v...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 169) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.