<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 195) >>
Eshop www.davorin.sk

Skialp-Slovensko

Hora nás zavolala… Štrbský štít sever, linka „C“, „černý lehký“, S4+ E2+, 53°, 520 vm..   V pondělí, 15. 1., jsme opravdu nečekali nějaké výkony, jen jsme si chtěli zaprášit v severních žlabech a užít slunce. Uvažoval jsem o severní stěně Štrbského, že si vyjdeme jen kousek pod skály. Jenže, hora nás zavolala! Hora tě musí zavolat, abys tam mohl jít! Je to vždy nejkrásnější, když se to stane a cítíš, že tě hora volá! Podmínky se ukázaly tak dobré a prašanu dost a dobře sednutý, že jsme nakonec vyšlapali a vylezli přes...   Celý článok
Hej hej, napadlo aj v dolinách, konečne. Ale nie zas tak, aby som sa motal okolo mesta. Zvolen nad Donovalmi má príjemných 1403 m. Vyštveral som sa naň po žltej z Revúc - popod vlek, cez jeho nižšieho brata (1372 m), pokračoval som na Motyčskú hoľu a cestou nazad som ešte skontroloval rozhľady z bočného hrebienka smerom k Čiernej hore. Keby bolo trochu viac času, doprial by som si aj trochu oblúčikov z Malého Zvolena na východ, vyzeralo to tam dobre:     Príjemných 1403 preto, lebo mraky sedeli zakvačené na hrebeňoch Veľkej Fatry aj Nízkych Tatier, ...   Celý článok
V nedeľu 14.1.2018 sme sa s parťákom trochu spučili a prešli kus Tatranského sveta. Rámcovým cieľom bolo zájsť z Popradského plesa až na Kozí štít v Polande a vrátiť sa cez Hladké sedlo nazad do Ficolandu a cez Kôprovskú alebo Tichú dolyžovať na Podbanské. Podmienky boli po oteplení a vysokých dažďoch neisté, takže z rána oprobujeme a ak bude totálne nanič, dáme aspoň Kôprák.  Ráno oblačno, ale na betóne 5-7 cm nečakaného poprašku. Sniežik teda celkom fajn, ale oblačnosť napriek predpovedi stále oblápa štíty. Postupne do nej vchádzame a ta...   Celý článok
Som si myslel, že to bude hore len pre korčuliarov, keď po tom jarnom týždni udrelo -10. Tak sa mi ani lyže nechcelo brať, vedel som, že by som veľa nosil a ani na tom zmrznutom betóne že by to nebolo moc komfortné... Dokonca namiesto vibramov stačilo obuť len zubaté maratónky s mäkšou zmesou, prípadne ich pre pokoj v mysli poistiť retiazkovými „mačkami“. Nebolo sa do čoho zabárať. Čistého ľadu bolo ale máličko, skôr prevládal drsný šmirgeľ zamrznutého firnu. Najšmykľavejšie to bolo práve dole, tam kde bolo snehu najmenej. Štveral som sa zo Šútov...   Celý článok
Suché konštatovanie: snehu na mrte, ale mokrota strašná. Skoro ako aprílová firnová kaša. Keď toto zamrzne, bude to poriadna zakáľačka. Ale základ je, aký už dávno nebol. Sobota, ešte furt len začiatok januára, ale rukavice som celý deň nevytiahol, zo stromov seriózne pršalo, do toho homosexuálny vietor z juhovýchodu, v stope poriadne lepidlo. Pol hrobovej sviečky som minul na pásy.  Malo byť polopekne, ale napokon som bol rád, že som celý deň plával v mlieku. Na slnku by ten sneh hádam rovno sublimoval...     Vyrážal som ešte za tmy (spoje nepus...   Celý článok
Štvrtého januára sa zas spravila jedna z nemnohých dier v mrakoch medzi frontami, tak som sa nad sebou kriticky zamyslel a s výhľadom na občasné výhľady vyrazil do NT. Pre istotu busom až do Jasnej, aby som sa vyhol lepidlu v nižších výškach. Tak-tak že to vyšlo, ráno bolo na začiatku zjazdovky ledva na nule.  Nevyhol som sa ale kolónam, rúbaniskám a staveniskám, no fuj... Na Brhliská som prerazil komfortne lesom popri zjazdovke, na starom zamrznutom snehu taká akurát vrstva čerstvého prášku.     Pokračovanie popod vlek do východného kotla pod Dere...   Celý článok
Po fronte, ktorý priniesol do dolín dážď a na kopce sňah, sa v sobotu pred Silvestrom trochu vyčasilo, tak bolo treba overiť aspoň domáce ihrisko. Čiže serpentíny na hole zo Strání: do lyží sa dá bez strachu obuť nad prvou serpentínou, nižšie sa to viac odtopilo ako pripadlo. Zlyžovať sa dá pohodlne asi jednu serpentínku pod delo, potom už je škoda aj kameňákov.   Hore je to úplne iný svet, pripadlo asi 30-40 cm. Len v stredisku jedna (pre šliapačov) nepríjemná novinka: na vstupoch na zjazdovky zákazy vstupu. Tá postavička na prvom obrázku asi nie ...   Celý článok
No konečne som sa tiež dostal na lyže... Na rozbehnutie nôh aj pásov po letnom spánku je Žiarska dolina dobrá, takže tu je stav z nedele 17.12. Jednou vetou: na betón zamrznuté a na tom čerstvá vrstvička jemného prášku nezviazaného s podkladom, od 0 do 10cm, podľa toho kam čo nafúkalo. Do lyží sa dalo skočiť kúsok nad parkoviskom, hrkotanie po ľade tíchlo vďaka snehu vari od tretieho kilometra. Na skratky je mimo cesty ešte primálo snehu, aj na zákrute pod chatou. Najprv do Žiarskeho sedla: medzi chatou a Terasou samozrejme vyleštená stopa, niekde bolo tr...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Malá Studená dolina - kotlina Piatich Spišských plies - masív Baraních rohov Hneď na úvod oznam: túto túru sme naposledy išli v závere zimy 2016/17, z nej aj pochádzajú všetky fotky v tomto článku. Pri pohľade na nárast popularity skialpinizmu sa určite budú niekomu hodiť aj nasledujúce informácie. Je samozrejmosťou, že najnavštevovanejšie skialpové lokality v tejto oblasti sú notoricky známe sedlá: Baranie a Priečne sedlo, ktoré sú zároveň aj dôležitými dopravnými spojnicami medzi dolinami.  Pre skialpinistu, ktorý už spomínaný...   Celý článok
V pondelok večer zvádzam ťažký morálny boj medzi povinnosťami a potrebami. Na zajtra hlásia posledný deň "pekna" pred dlhšou usmoklenou periódou. Som uťahaný, tak rozhodnutie nesilým a nechávam ho na ráno. A keďže ráno je múdrejšia večera, počas raňajok oznámim flákačský plán. Do pol hodiny je č.1 umiestnené v škole, č.2 v škôlke a s č.3 a manželkou fičíme k svokrovcom do BB a ďalej už sám smer ZT. Z dialnice analyzujem obrovský fľak na Baranci. Vytopené to zrejme nebude, skôr lavína. Netreba to dnes podceniť hoci HZS uvádza jedno...   Celý článok
"Óoov kurde" ... jasá ( nadáva ) poliak .. "óoh kurde" ... (dochádza mi .. ) asi som prehal .. tak nejak reagoval poľský turista vykračujúc si na Rysy , keď som si to naspeedovaný a vybľuvnutý z ústia žľabu Gronského lávky namieril rovno k nemu .. trochu , no trošku som ho pokropil jarným firníkom po zatiahnutí ručnej brzdy .. vtlačil som mu ale foťáčik do ruky a reku - " pšeprašam pana , urob mi spomienkovú fotečku " ( prvý krát na lyžiach v poľsku ) , keď som si už u vás v polsce tak dobre zalyžoval .. mie...   Celý článok
Centrál Javorového a černé linky v Tatrách Nakonec i tohle vyšlo, jsem unesený radostí. Už jsem tu chodil jak do houslí! Nádherná jízda ze SZ vrcholu Javorového štítu po firnové pláni do JZ kotle. Firn se sype pod lyžemi jako cukr krystal. Nad kotlem půl hodiny čekám a po desáté skáču přes malý práh do měkkého sněhu kousek před stínovou čáru. Pak ještě dvacet minut čekám uprostřed. Ve stínu je to zmrzlé a expozice veliká, E3. V půl jedenácté traverzuju nad skalami do sto metrového žlábku s klíčovým skalním prahem už skoro dole. Nejtě...   Celý článok
Zlyžovanie Tatarkovej cesty z Kežmarského štítu do Cmitra s variantom podľa bratov Peťovcov  Deň : 1.máj 2017 , čas : 10.30 doobeda , počasie : konečne slnečno ,  aj keď rezko veterne .. ..  „Servus kluci“ .. zdravím dvoch  mierne prekvapených  bratov čechov   na vrchole Kežmarského štítu  ..  „tak čo , dáme poldeci ? „ snažim sa v dobrej nálade po výšľape prelomiť ich mierne prekvapenie z mojej prítomnosti na vrchole, ktorý sme mali v ten deň v pláne – i keď bez nejakej presnej dohody zlyžovať - Tatarkovou linkou a samozrejme di...   Celý článok
 Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča. Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť ...   Celý článok
Holá  amigos .. poznáte to , dovtedy s tým krčahom po vodu , až sa nakoniec uchodíte.. alebo to dáte  (to utrhnuté ucho myslím .. ) , ski-slovenská povaha , ak sa zakusneme , väčšinou sa uchodíme .. 03.03.2017 : cieľ  jasný – Gálfyho lajna z Prostredného hrotu , čiže z MSD smerom do Sedla pred Prosredným , (Stillov žľab?) niekde v polke odbočka do prava a stenou až na vrchol Prostredného . Podmienky takmer fajne , niečo nafotené z Lomničáku .. predpoklad – pôjde to .. Začiatok nástupu do žľabu .. ejha , malý odtrh, sem tam skala, ľadík, iná...   Celý článok