Skialp-Slovensko - Skialp okruh severom III. - Vetroplach magazin

Skialp okruh severom III.

05.04.2017
skialp-okruh-severom-iii-

V piatok 17.03.2017 sme čiastočne po vzore neznámeho respondenta z Vetroplachmagazínu  zrealizovali kolečko severne od sedla Závrat cez Javorový Hrebeň. Trasu sme modifikovali nasledovne:

Zbojníčka (VSD) - Závrat - dolina Rovienky - Predné Rohové sedlo - hrebeňom do Sedla nad Zeleným - Zelená Javorová dolina - Javorová dolina - Malý Ľadový Štít - Sedielko - MSD - Priečne sedlo - VSD - Hrebienok.

Parametre cez 2000 vm a cca. 18km. Luki nastupoval z dola teda dal cez 3000 vm a o 8-9 km viac, je to proste zviera. My dvaja s Jožkom sme si nástup pretrpeli na čelovkách v riadnom prievane ešte vo štvrtok večer.

Malo byť do 50 vetra, bolo určite viac a dulo prakticky súvisle s hnaným snehom priamo do xichtov. Ráno chvalabochu dobre s minimom vetra, tak ako v telke sľúbili. Išlo to  v princípe bez komplikácii až na snehovú biedu, množstvo škrabancov na sklzniciach a poškodenú hranu na Lukiho zánovných C-Two. Subjektívne pomerne ťažká túra, dosť veľa nosenia, pomenej dobrého lyžovania, optiku a feel by zásadne vylepšilo aspoň o meter viac snehu.

Skratka_do_Javorovej_doliny_Lukimu_nevyšla_a_prevej_vydžal._Tetno_krát.

Pikoška:

Počas pauzy na dne Javorovej nás míňal mladý poliak. Požiadal nás o vosk, keďže ťahal solídne bágle. Namazal tak dobre, že nám celou nekonečnou Javorovkou až pod Ľadový štít (cez. 1000 vm) vyfrézoval stopu ako víno a nech sme sa akokoľvek snažili nestratiť tvár a držať sa ho, tak sa nám vzďaľoval.

Češč, a ďženki !

Martin R.

Fotky Skialp okruh severom III.

RE: Skialp okruh severom III.
lukas 05.04.2017
viac fotos: https://www.zonerama.com/ 6s8p/Album/2785891

Vlasto 05.04.2017
Tento prechod sa tejto sezony stal klasikou, vy ste ho paradne vytunovali Malym Ladovym, Popis a hlavne fotodokumentacia uz standardne nadstandardne. Tesim sa na dalsi report - dufam ze este pride.

RE: Skialp okruh severom III.
Roman 05.04.2017
Martin, pekny vykon! Tvoj uz preslaveny rukopis opat stoji za to. Diky.