Skialp: Zlyžovanie Prostredného hrotu

21.04.2012
skialp-zlyzovanie-prostredneho-hrotu

Záverečný víkendový deň, pre mňa už štvrtý, keďže "víkendovať" som začal vo štvrtok. S Matúšom pridávame chuťovku - Prostredný hrot z Malej Studenej. Štartujeme v nezvyčajnom čase - niečo po šiestej zo Smokovca, 1. deň v letnom čase, takže totálne nevyspatí. Motivuje nás skorý tieň v žľabe pod Sedlom pred Prostredným...

Cestou na Hrebienok míňame podobne zblbnutých turistov, potom už ľudoprázdno. Lyže obúvame za mostíkom cez V. Studený potok (pri Rainerke). Nad lesom sa dvíha nepríjemný vietor, ktorý dáva zabrať mojim boľavým krížom, už aby sme boli v závetrí...
Pod Hangom teda odbočujeme do žľabu, tam už obúvame mačky. Ešte v ňom svieti slnko - aspoň na začiatku. Matúš tradične vpredu, ja sa pomaly plazím za ním. Pod sedlom už je ľadovo, ale sem-tam aj prašanovo :)

V sedle opäť na slnku, výšľap snehovou pláňou, potom jediný krátky prechod po skale do žľabu alebo skôr do série žliabkov na strane Veľkej Studenej a nimi až na vrchol. Je 10:30 a firn je už slušne nadtopený. Zhora máme dobrý prehľad na spomienky a hodnotenie absolvovaných ciest a plánovanie ďalších. Detaily zatiaľ neprezradím :)

Po necelom polhodinovom vegetení začíname zjazd. Začiatok úzky, potom už jednoducho po trase výstupu až do sedla (s vyzutím v skalnatom prechode). Pod sedlom, aj keď ešte osvetleným, šikmé slnečné lúče nemajú dostatok sily udržať podklad mäkký. Morálovými oblúčikmi po tvrdom podklade vstupujeme do tieňa - snažíme sa pravým krajom tesne pri skale nájsť ešte zvyšky prašanu a vyhnúť sa rozlyžovanému stredu. Nižšie stíhame ešte z rána nadtopené úseky a záver opäť v tieni, až nás to vypľuje von zo žľabu opäť na slnko. Potom už oddychová lyžba až nad Zamku. Tam Matúš vytiahne ďalší skvelý nápad: "Traverznime na Skalnaté a môžeme zlyžovať až do Lomnice." Traverz je síce v slušnej brečke, takisto aj lyžba zjazdovkou, ale taká maličkosť už nemôže pokaziť krásne prežité nedeľné dopoludnie :)

trasa_zjazdu_-_žľab_pod_sedlom

Fotky Skialp: Zlyžovanie Prostredného hrotu

RE: Skialp: Zlyžovanie Prostredného hrotu
matus 23.04.2012
No to som sa pekne dostal s tym posunom casu .. som odmietol vstat pred siestou tak sme sa dohodli na 630 a az rano mi doslo ze je to vlastne 530. Som mal dobre nervy .. a najhorsie ze na P. Hrote som zistil ze sme tam vlastne uz neskoro .. .

Jano (banko.j@t-online.de) - 17.12.2012
Sorry,chlapci, nekukam sa casto, tak pisem neskoro,to nemeni nic na pochvale krasneho sjazdu,co ste spravili. Uz je to niekolko rockov za mnou, mam 76 na krku, co sme s Gipsym a aj Sano Luczy s Krissakom zacinali ako pionieri jazdit tatranske kopceky. Aj ked ich mam plno za sebou v Alpach, tak vam to zavidim, lebo uz nemozem, tym chcem len povedat, robte to kym ste mladi. Vela zdaru.

RE: Skialp: Zlyžovanie Prostredného hrotu
Riso B. 19.12.2012
Vdaka Jano. Velmi si vazim pochvalu od cloveka Vasho kalibru. Prajem vsetko dobre.