Skialpaktual ZT: Bystrá 800 ku 600.

09.11.2017
skialpaktual-zt-bystra-800-ku-600-

V pondelok večer zvádzam ťažký morálny boj medzi povinnosťami a potrebami. Na zajtra hlásia posledný deň "pekna" pred dlhšou usmoklenou periódou. Som uťahaný, tak rozhodnutie nesilým a nechávam ho na ráno. A keďže ráno je múdrejšia večera, počas raňajok oznámim flákačský plán. Do pol hodiny je č.1 umiestnené v škole, č.2 v škôlke a s č.3 a manželkou fičíme k svokrovcom do BB a ďalej už sám smer ZT.

Z dialnice analyzujem obrovský fľak na Baranci. Vytopené to zrejme nebude, skôr lavína. Netreba to dnes podceniť hoci HZS uvádza jednotku.

Fatamorgána

Odparkujem, čo najbližšie k ústiu Bystrej doliny na nejakej lúke, ku ktorej ma zaviedla vygúglená poľná cesta. Víta ma Kriváň trčiaci ako fatamorgána nad zelenou lúkou. Tenisky za lyžiarky prezúvam na rozhraní kalamatiska a lesa.  Lyže zostávajú na pleci. Snehu nie je na tento druh terénu dosť a chodník kríži nejeden vývrat. Stopa je však prešľapaná a ide sa celkom fajn.

Okolo 1450 ma to prestáva baviť a zapínem. Dúfam, že sem aj dolyžujem. Od tohto momentu už len lepšie. Až tak dobre, že som sám prekvapený. Bál som sa hlavne že idem príliš neskoro a že bude príliš mäkko a potenciálne nebezpečne. Prakticky všetok naukladaný sneh sú vankúše a tak to aj naokolo vyzerá. Veľa vypadnutého nie však všetko a tak som ostražitý, nešpekulujem a z terasy na hrebeň volím trasu letného chodníka, ktorá vyzerá najlepšie. Stretávam jednu trojicu rátajúcu kamzíky a dvojicu vracajúcu sa z vrcholu. Ten zostáva celý pre mňa.

Obzreám situáciu. Západné svahy smerom k VT nič moc, ale napr. taká východná strana Klinu a vzdialenejšieho Príslopu v serióznych podmienkach, podobne ako žliabky záveterných expozícií.

_Klin_a_Príslop_v_podmienkach

Lyžba je perfektná. Som prekvapený, že výstupový hrebeň je komplet zjazdný. Zošup na z hrebeňa na terasu je skvelo odmäknutý, len škoda že je taký krátky. Po terase je to pohodička až kým sa to nezúži a koska s kameňmi sú čoraz dotieravejšie. S dvoma malými prenáškami vypínam presne tam kde som zapol a tak maximálna spokojnosť. Pomer skialpu a turistiky je pozitívny - 800vm ku 600vm, podobne moje pocity z efektívne preflákaného dňa.

MR

Fotky Skialpaktual ZT: Bystrá 800 ku 600.

RE: Skialpaktual ZT: Bystrá 800 ku 600.
Vlasto 09.11.2017
Martin, taketo lahodky hned na uvod sezony? Parada, chvalim vyber mimo overenych skialp zon. Bystra na Vetroplachu tusim reportovana este ani nebola.