Skialp-Slovensko - Stano Klaučo: Výber lyžiarskych a skialpinistických túr na Slovensku - Vetroplach magazin

Stano Klaučo: Výber lyžiarskych a skialpinistických túr na Slovensku

03.05.2017
stano-klauco-vyber-lyziarskych-a-skialpinistickych-tur-na-slovensku

Večer tretí deň stretnutia skialpinistov - horolezcov „Skialpstret 2017“ v priestoroch chaty Primula v Západných Tatrách bol krst knihy „Výber lyžiarskych a skialpinistických túr“ autora Stanislava Klauča.

Tretie, rozšírené vydanie, okrem pútavého popisu túr upozorňuje na viaceré aspekty vykonávania túr ako sú kľúčové miesta, výnimočnosť tej ktorej túry či význam zmien podmienok v priebehu túry a pod.. Nájdete tu aj trasové body GPS vrátane GPX súborov, ktoré uľahčia postup v zhoršených poveternostných podmienkach. Novinkou je aj možnosť stiahnutia ďalších údajov do GPS zariadenia z web stránky skialp.hory.sk s využitím vstupného kódu vloženého v tejto publikácii.

Treba len dúfať, že vydanie sprievodcu nezostane „tŕňom v oku“ ochranárskym organizáciám, ale pomôže v zblížení ochrany prírody s návštevníkmi prírody vrátane národných parkov, pretože už niekoľko desaťročná prax rozvoja skialpinizmu potvrdzuje, že jeho vykonávaním nedochádza k poškodzovaniu prírody národných parkov! Skialpinizmus prináša jeho vykonávateľom okrem športového výkonu aj hlboké poznanie života prírody, poznanie nevyhnutnosti spojenia človeka s prírodou a svojho miesta v nej.

Zakúpenie knihy a bližšie informácie na: http://skialp.hory.sk/index.html

Stano Melek

Fotky Stano Klaučo: Výber lyžiarskych a skialpinistických túr na Slovensku

RE: Stano Klaučo: Výber lyžiarskych a skialpinistických túr na Slovensku
Palo (pavol.badiar@gmail.com) - 05.05.2017
Velmi pekne napisany hlavne posledny odstavec. Toto je aj mojim prianim, ja som sa osobne este nestretol so skialpinistom, ktory by sa spraval k prirode nesetrne, na rozdiel od roznych podnikatelskych skupin.

alex luczy (alexandre.luczy@bluewin.ch) - 07.05.2017
blahozelam ti stano!

RE: Stano Klaučo: Výber lyžiarskych a skialpinistických túr na Slovensku
JANO 21.05.2017
Konecne nieco versus Melek,myslel som ze sa zu nedozijem nic nove.Starec Jano