Skialp Mengusovská dolina: Široký žlab

29.04.2021
skialp-mengusovska-dolina-liroky-zlab

Vysoké Tatry - Mengusovská doilna - Široký žlab - Sedlo nad Širokým žlabom 2199m.

Lyžiarske túry sa tešia čoraz väčšej popularite. Dnes si predstavíme jednu túru z Vysokých Tatier ktorá patrí zas tak trochu medzi menej známejšie tipy. Sedlo nad Širokým žlabom smerom do Mengusovskej doliny je pritom asi práve ten dobrý nápad pre tých ktorí hľadajú niečo menej náročnejšie, alebo aspoň nie extrémne.

Samozrejme v tomto teréne už je potrebné ovládať lyže a výstroj rovnako ako niekde inde v horách ale predsa len, nie všade terén ponúka takúto možnosť lyžovať priamo zo sedla s takýmto príjemným sklonom a bez nepríjemnej expozície.

Široký_žlab_z_chodníka_v_Mengusovskej_doline

Na Popradské pleso koncom zimy šlapeme poza vodáreň, je to možno trošku dlhšie ako po ceste ale zase je tu garancia snehu zdola. Pri šlapaní po chodníku z Popradského plesa sa nám po chvíli v lese začnú doľava otvárať výhľady na náš cieľ. Ešte chvíľu vydržíme na chodníku a potom keď už je výhľad až dole ku potoku odbočujeme vľavo. Krátky zjazd na pásoch, nájdeme miesto kde sa dá pohodlne prekročiť potok a potom už začína stúpanie.

Na začiatku stúpania sa držíme viac vpravo a potom už sa terén dvihne a serpentínami naberáme výšku. V týchto miestach následuje asi najstrmšia pasáž celého výstupu. Stopu je potrebné prispôsobiť snehovým a lavínovým podmienkam...

Mengusovská_dolina

Po strmšom ale nie dlhom úseku sa terén opäť zmierni. Následuje pohodový ale na pohľady pestrý úsek. Po ňom už prichádza finále a opäť strmšia časť. V prípade teplého slnečného počasia môžu lavíny jazdiť vpravo. Slnko totiž nasvecuje úbočia Prednej Bašty a odtiaľ to môže spadnúť.

v_prostrednej_časti,_vzadu_vidno_že_lavíny_jazdia_vpravo

Výhodou celej túry je, že ani pri výstupe do sedla neprichádza nejaký dramatický úsek. Sedlo nad Širokým žlabom je verné svojmu menu a spomínaný žlab tiež. V sedle nás samozrejme čakajú parádne výhľady nielen do Mengusovskej ale aj do Mlynickej doliny. A potom už následuje zjazd. Naspäť do Mengusovskej samozrejme oveľa viac vysnežený ako zvykne byť do Mlynickej doliny.

výhľady_už_ponad_Mengusovskú_dolinu

Z parkoviska pri električkovej zastávke Popradské pleso sme nastúpali približne 1000 výškových metrov. Nuž a pri vymenúvaní nástrah tatranských nedá mi nespomenúť tých 10 eur čo tam pýtajú najnovšie za parkovisko ;)

Túra absolvovaná začiatkom apríla 2021

M.B.

foto: Slávka, Martin

Fotky Skialp Mengusovská dolina: Široký žlab

RE: Skialp Mengusovská dolina: Široký žlab
Čendo 29.04.2021
Martin, vďaka za zdieľanie.Vyzerá,že ten deň bol čistý luxus,bez vetra a v parádnom snehu.

Jaraba 30.04.2021
Jaaaaaj, toto tatranské dráždenie mi tohto roku nerobí dobre. Ale poslinatala som :-)