Skialpová klasika: Okruh cez Pustú lávku

22.04.2016
skialpova-klasika-okruh-cez-pustu-lavku

Popradské pleso - Chata pod Rysmi - selo Váha - Ťažká dolina - Pustá lávka - Kačacia dolina - Východná Železná brána - Zlomisková dolina - Popradské pleso.

Zima 2015/16 sa vôbec nevyvíjala ako by si skialpinisti priali. Koncom marca sa však vo Vysokých Tatrách podmienky vo výškach nad cca 2000 metrov dali celkom do poriadku.

Okruh cez Pustú lávku patrí medzi klasiky. Potrebné sú však stabilné snehové podmienky predovšetkým v Ťažkej doline.

Z Popradského plesa vyrazíme normálkou smerom na Rysy. Rampa pod Chatou pod Rysmi je už tradične zaistená fixnými lanami. Zo sedla Váha nasleduje lyžovačka do Ťažkej doliny. Vrch je už pekne natopený v spodnej časti v tieni nás zaskočí ľad. Nezjazdujeme až celkom dole k plesu. Je potrebné traverznúť popod Galériu Ganku až ku Pustej Lávke.

Nasleduje výstup napešo a v mačkách. Väčšia časť Pustej lávky je v tieni a sneh je ľadový. Vrchnú časť svahu do Kačacej zostupujeme tiež na mačkách. Pred  tromi dňami tu bol prašan...

Je až neuveriteľné ako rýchlo sa v Tatrách dokážu meniť podmienky. Je to spôsobené hlavne ich nízkou nadmorskou výškou a rýchlymi teplotnými zmenami...

pohľad_z_Váhy:_Ganek,_Galéria_Ganku_a_dole_Pustá_lávka

Spodná časť zjazdu ku Kačaciemu plesu je už dlhšie na slnku a tak sa dá lyžovať. Problém sú vypadnuté lavíny. Po prestávke s krásnymi výhľadmi sa vydávame na výšlap do Východnej Železnej brány. Veľkú časť musíme prekonať opäť na mačkách. Je tvrdo miestami ľadovo...

Zjazd do Zlomiskovej doliny absolvujeme už v poobedňajších hodinách je už pekne natopený a tak nás čaká konečne pekná lyžovačka. Tienisté miesta ako napríklad Lúčne sedlo však ostávajú zamrznuté celý deň...

Túra absolvovaná 2.4.2016, na tomto okruhu nastúpate cca 1900 v. m. pri štarte z Popradského plesa.

Odporúčam pozrieť si aj článok z rovnakého okruhu z roku 2012 od Riša Bohmera, odklik nájdete pod článkom.

Fotky Skialpová klasika: Okruh cez Pustú lávku

RE: Skialpová klasika: Okruh cez Pustú lávku
sherpa 21.04.2016
pekny okruh. ale ten den bol este fest armabeton, minus 10 v noci. skripotalo to vo viacerych cestach.....no Riso take stastie nemal.

martin 22.04.2016
je to veľmi pekný okruh, tá sobota bol ale ináč veľmi zlý deň...